====== Pojmy a slovíčka k tématu SEO (optimalizace webových stránek) v ruštině ====== Téma SEO-výrazů v [[ruština|ruském jazyce]] asi nebude pro každého, ale třeba někdo by rád začal pracovat na ruském internetu, který je dle počtu uživatelů internetu asi 5x větší než český internet. Takže: |**продвижение** (s)|SEO, optimalizace webů, zvýšení pozice webu ve výsledcích vyhledávání. Takový obecný pojem. Lze také často potkat "продвижение сайтов".| |**раскрутка** (f)|znamená to samé co **продвижение**, ale je to více hovorový výraz| |**обмен ссылками** - (m)|výměna odkazy| |**владелец сайта** (m)|majitel webu. Pojem se používá ve spojení s prodejem odkazů: občas výrobci nebo administrátoři webů prodávají odkazy na klientských webech a to na základě dohody nebo tajně.| |**сеошник** (m)|člověk, který se vaří v SEO, vydělává v SEO peníze. "Seošnik" nevypovídá nic o úrovni znalostí. Může to být jak začínající specialista, tak i profík. Je to prostě člověk "přes SEO".| |**ключевые слова** (pl.)|klíčová slova, nevím co dodat.| |**поисковая система** (f)|vyhledávač. Nejčastější se mluví o Yandexu, Rambleru a Google.| |**главная страница** (f)|hlavní stránka webu| |**морда** (f)|v normálním jazyce toto slovo znamená "tlama", avšak SEO-slang má toto slovo pro označení hlavní stránky webu.| |**ссылка** (f)|odkaz| |**поисковая оптимизация** (f)|optimalizace pro vyhledávače| |**контекстная реклама** (f)|kontextová reklama| |**конверсия** (f)|konverze| |**говносайт (ГС)** (m)|velmi oblíbené slovo u ruských optimizatorů. Označuje se jím web, který pro normálního uživatelé nemá takovou hodnotu, jako klasický web a slouží především pro prodej odkazů. "Govnosajt" doslovn2 znamená "hovnoweb".| |**сайт для людей (СДЛ)**|protiklad "говносайту". Web pro návštěvníky, obsahující unikátní informace, které mají hodnotu.| |**дор** (m)|doorway| |**сетка сайтов** (f)|síť webů pro umístění odkazů. Obvykle má větší hodnotu, než jeden web, protože je tu možnost prodat stovky a tisíce odkazu, což znamená větší přínos pro optimalizaci.| |**дорген** (m)|program pro vygenerování stránek pro doorway.| |**поисковой спам** (m)|spam ve výsledcích hledání| |**сателлит** (m)|satelitní web, minisite, pomocný web| |**поисковик** (m)|hovorový výraz pro vyhledávač| |**поисковой трафик** (m)|traffic z vyhledávačů| |**цена клика** (f)|cena kliknutí, cena kliku| |**поисковой запрос** (m)|dotaz do vyhledávače| Příklady použití: |Я хочу купить ссылку.|Chci koupit odkaz.| |Сколько будет стоить ссылка на странице ... ?|Kolik bude stát odkaz na stránce...?| |Я хочу разместить баннер.|Chci umístit baner.| |Сколько стоит размещение баннера.|Kolik bude stát umístěna baneru?| |Мы не занимаемся продажей ссылок.|Prodejem odkazů se nezabýváme.| |Каковы ваши расценки на рекламу?|Kolik u vás stojí reklama?| |Вы продаёте ссылки?|Prodáváte odkazy?| |Вы размещаете за деньги статьи?|Publikujete články za peníze?| |Я хочу заказать рекламную статью.|Chci objednat reklamní článek.| |Возможно ли заключить договор о предоставлении услуг?|Je možné uzavřít smlouvu o poskytování služeb?| |Мы размещаем только контекстные ссылки.|Rozmísťujeme jenom kontextní odkazy| |Мы не занимаемся спамом гостевых книг.|Spam guestbooků nepraktukuejeme.| |Цены на рекламу указаны в ценнике.|Ceny reklamy jsou uvedené v ceníku.| |Каков будет бюджет на продвижение сайта .. для поисковой системы ... ?|Jaký bude rozpočet na SEO pro web ... pro vyhledávač ... ?| ---- ^ Jak citovat v seznamu literatury^ |LOVERMANN, Dmitriy. SEO v ruštině,. Jazyková encyklopedie LINGVISTO: Ruština online [online]. 2009 [cit.echo date('Y-m-d'); ]. Dostupné z: $actual_link = (isset($_SERVER['HTTPS']) && $_SERVER['HTTPS'] === 'on' ? "https" : "http") . "://$_SERVER[HTTP_HOST]$_SERVER[REQUEST_URI]"; echo $actual_link;| |^datum publikace|25.5.2009| |^datum poslední aktualizace|3.3.2023| |^autor|Dmitriy Lovermann|