====== Pojmy a slovíčka k tématu SEO (optimalizace webových stránek) v ruštině ======
Téma SEO-výrazů v [[ruština|ruském jazyce]] asi nebude pro každého, ale třeba někdo by rád začal pracovat na ruském internetu, který je dle počtu uživatelů internetu asi 5x větší než český internet.
Takže:
|**продвижение** (s)|SEO, optimalizace webů, zvýšení pozice webu ve výsledcích vyhledávání. Takový obecný pojem. Lze také často potkat "продвижение сайтов".|
|**раскрутка** (f)|znamená to samé co **продвижение**, ale je to více hovorový výraz|
|**обмен ссылками** - (m)|výměna odkazy|
|**владелец сайта** (m)|majitel webu. Pojem se používá ve spojení s prodejem odkazů: občas výrobci nebo administrátoři webů prodávají odkazy na klientských webech a to na základě dohody nebo tajně.|
|**сеошник** (m)|člověk, který se vaří v SEO, vydělává v SEO peníze. "Seošnik" nevypovídá nic o úrovni znalostí. Může to být jak začínající specialista, tak i profík. Je to prostě člověk "přes SEO".|
|**ключевые слова** (pl.)|klíčová slova, nevím co dodat.|
|**поисковая система** (f)|vyhledávač. Nejčastější se mluví o Yandexu, Rambleru a Google.|
|**главная страница** (f)|hlavní stránka webu|
|**морда** (f)|v normálním jazyce toto slovo znamená "tlama", avšak SEO-slang má toto slovo pro označení hlavní stránky webu.|
|**ссылка** (f)|odkaz|
|**поисковая оптимизация** (f)|optimalizace pro vyhledávače|
|**контекстная реклама** (f)|kontextová reklama|
|**конверсия** (f)|konverze|
|**говносайт (ГС)** (m)|velmi oblíbené slovo u ruských optimizatorů. Označuje se jím web, který pro normálního uživatelé nemá takovou hodnotu, jako klasický web a slouží především pro prodej odkazů. "Govnosajt" doslovn2 znamená "hovnoweb".|
|**сайт для людей (СДЛ)**|protiklad "говносайту". Web pro návštěvníky, obsahující unikátní informace, které mají hodnotu.|
|**дор** (m)|doorway|
|**сетка сайтов** (f)|síť webů pro umístění odkazů. Obvykle má větší hodnotu, než jeden web, protože je tu možnost prodat stovky a tisíce odkazu, což znamená větší přínos pro optimalizaci.|
|**дорген** (m)|program pro vygenerování stránek pro doorway.|
|**поисковой спам** (m)|spam ve výsledcích hledání|
|**сателлит** (m)|satelitní web, minisite, pomocný web|
|**поисковик** (m)|hovorový výraz pro vyhledávač|
|**поисковой трафик** (m)|traffic z vyhledávačů|
|**цена клика** (f)|cena kliknutí, cena kliku|
|**поисковой запрос** (m)|dotaz do vyhledávače|
Příklady použití:
|Я хочу купить ссылку.|Chci koupit odkaz.|
|Сколько будет стоить ссылка на странице ... ?|Kolik bude stát odkaz na stránce...?|
|Я хочу разместить баннер.|Chci umístit baner.|
|Сколько стоит размещение баннера.|Kolik bude stát umístěna baneru?|
|Мы не занимаемся продажей ссылок.|Prodejem odkazů se nezabýváme.|
|Каковы ваши расценки на рекламу?|Kolik u vás stojí reklama?|
|Вы продаёте ссылки?|Prodáváte odkazy?|
|Вы размещаете за деньги статьи?|Publikujete články za peníze?|
|Я хочу заказать рекламную статью.|Chci objednat reklamní článek.|
|Возможно ли заключить договор о предоставлении услуг?|Je možné uzavřít smlouvu o poskytování služeb?|
|Мы размещаем только контекстные ссылки.|Rozmísťujeme jenom kontextní odkazy|
|Мы не занимаемся спамом гостевых книг.|Spam guestbooků nepraktukuejeme.|
|Цены на рекламу указаны в ценнике.|Ceny reklamy jsou uvedené v ceníku.|
|Каков будет бюджет на продвижение сайта .. для поисковой системы ... ?|Jaký bude rozpočet na SEO pro web ... pro vyhledávač ... ?|
----
^ Jak citovat v seznamu literatury^
|LOVERMANN, Dmitriy. SEO v ruštině,. Jazyková encyklopedie LINGVISTO: Ruština online [online]. 2009 [cit.echo date('Y-m-d'); ]. Dostupné z: $actual_link = (isset($_SERVER['HTTPS']) && $_SERVER['HTTPS'] === 'on' ? "https" : "http") . "://$_SERVER[HTTP_HOST]$_SERVER[REQUEST_URI]";
echo $actual_link;|
|^datum publikace|25.5.2009|
|^datum poslední aktualizace|3.3.2023|
|^autor|Dmitriy Lovermann|